26 March 2023

Τέμπη - ΟΣΕ: Θράσος & πολιτική κάλυψη των κυβερνητικών fake news περί "τοπικής τηλεδιοίκησης"


21 μέρες μετά το δυστύχημα των Τεμπών, ο ΟΣΕ, ο οποίος είναι ο διαχειριστή της Εθνικής Σιδηροδρομικής Υποδομής, δεν έχει δημοσιεύσει μισή ανακοίνωση για να εκφράσει την θλίψη του για την τραγωδία. 21 μέρες μετά, ο ΟΣΕ δεν έχει δημοσιεύσει έστω μισή παράγραφο για να εκφράσει την συμπαράστασή του στους συγγενείς των θυμάτων. 21 μέρες μετά, ο διαχειριστής της Εθνικής Σιδηροδρομικής Υποδομής δεν βρίσκει μερικές λέξεις για να αναλάβει, μέρος έστω, της ευθύνης για όσα έγιναν στο δίκτυό του. 21 μέρες μετά, ο ΟΣΕ εκδίδει μακροσκελές δελτίο τύπου για να βάλει "πλάτη" στην Κυβέρνηση Μητσοτάκη. 21 μέρες μετά, το μόνο που τους νοιάζει είναι να δώσουν κάλυψη στα fake news της κυβέρνησης περί ύπαρξης "τοπικής τηλεδιοίκησης". Ντρεπόμαστε εμείς για λογαριασμό τους αφού οι ίδιοι είναι ανίκανοι να νιώσουν, πόσο μάλλον να ντραπούν. 

Την Κυριακή 4 Φεβρουαρίου 2023, ο ΟΣΕ είχε εκδώσει ανακοίνωση (pdf) για να ενημερώσει το κοινό ότι είναι "Σε επιφυλακή όλος ο μηχανισμός του OΣΕ εν όψει της κακοκαιρίας «Barbara»".  Ήταν η τελευταία ανακοίνωση του ΟΣΕ πριν την τραγωδία των Τεμπών.

Μπορείτε εδώ να βρείτε την σελίδα στην οποία ο ΟΣΕ κάνει τις ανακοινώσεις.

Την Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2023, έγινε το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη που κόστισε την ζωή σε 57 ανθρώπους.

Ο ΟΣΕ, σύμφωνα με το άρθρο 1 του Ν. 2671/1998, όπως διαμορφώθηκε τον Ιούνιο του 2022 με πρωτοβουλία του πρώην υπουργού μεταφορών Κ. Καραμανλή (άρθρο 41 παρ. 1 Ν. 4974/2022 ΦΕΚ Α 124/23.06.2022) "ασκεί καθήκοντα διαχειριστή της Εθνικής Σιδηροδρομικής Υποδομής (infrastructure manager), [..] φέροντας ευθύνη τόσο για την κατασκευή νέας υποδομής στο ενεργό δίκτυο και στο ενεργό δίκτυο σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας, όσο και για τη συντήρηση και λειτουργία της υφιστάμενης υποδομής [..]".

Τί πιστεύετε ότι έκανε ο ΟΣΕ, ως διαχειριστής της σιδηροδρομικής υποδομής, αμέσως μετά την τραγωδία?

Ότι έσπευσε από τις πρώτες ώρες να εκδώσει ανακοίνωση για να ενημερώσει τους συγγενείς των θυμάτων σχετικά με το συμβάν?

Μήπως ότι εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία να εκφράζει την, έστω προσχηματική συμπαράσταση του στους συγγενείς των θυμάτων?

Εξέδωσε, άραγε, ανακοίνωση με την οποία δεσμεύτηκε να αναλάβει το μερίδιο της ευθύνης που του αναλογεί?

Ενεργοποιήθηκε για να ενημερώσει το κοινό για τις πρωτοβουλίες που θα αναλάμβανε για να αυξήσει την ασφάλεια των σιδηροδρόμων?

Μήπως ενημέρωσε επίσημα το κοινό για την κατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής για την οποία έχει ευθύνη?

Ίσως ότι εξέδωσε κάποια πράξη περί προσωρινής απαγόρευσης της χρήσης της σιδηροδρομικής υποδομής?

Όχι, τίποτα από όλα τα παραπάνω. Δεν έκανε απολύτως τίποτα.

Τίποτα από αυτά δεν αφορά την διοίκηση του ΟΣΕ. Τίποτα από όλα τα παραπάνω δεν στάθηκε ικανό να κινητοποιήσει τους υπεύθυνους του οργανισμού ο οποίος είναι ο διαχειριστής της σιδηροδρομικής υποδομής! Λες και είναι Οργανισμός Σιδηροδρόμων σε άλλον πλανήτη κι όχι ένας από τους υπεύθυνους φορείς για την τραγωδία. Ο ΟΣΕ, λες και είναι απλός παρατηρητής των πραγμάτων, έπεσε σε χειμερία νάρκη και περίμενε την "σιδηροδρομική άνοιξη" για να ξυπνήσει. Λες και έγινε κάποιου είδους απονεύρωση στα στελέχη του ΟΣΕ για να μην νιώθουν. 

Ξέρετε τί κατάφερε να συγκινήσει την διοίκηση του ΟΣΕ και την ξυπνήσει από την "χειμερία νάρκη" στην οποία είχε πέσει 21 ολόκληρες ημέρες μετά την τραγωδία? Φυσικά, όχι το δυστύχημα ούτε οι 57νεκροί αλλά η πολιτική κάλυψη της Κυβέρνησης Μητσοτάκη!

Οι υπεύθυνοι του διαχειριστή της Εθνικής Σιδηροδρομικής Υποδομής θεώρησαν καλό να ενεργοποιηθούν 21 μέρες μετά, μόνο και μόνο για πολιτικούς λόγους. Ούτε οι νεκροί, ούτε οι συγγενείς τους και η αρωγή την οποία αυτοί χρειάζονται, κατάφεραν να ευαισθητοποιήσουν τους διοικούντες τον Οργανισμό.

Με ανυπόγραφο δελτίο τύπου  (pdf) που εξέδωσαν την Τρίτη 21 Μαρτίου 2023,  ξύπνησαν από την χειμερία νάρκη που είχαν πέσει μόνο και μόνο για να στηρίξουν το αφήγημα της κυβέρνησης περί ύπαρξης "τοπικής τηλεδιοίκησης". 

Ιδού το δελτίο τύπου του αίσχους:

Ιδιαίτερα η τοπική Τηλεδιοίκηση του σταθμού της Λάρισας, την οποία όμως δεν επισκέφθηκε ο Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, έχει πιστοποιηθεί επίσημα και έχουν κατατεθεί στις Ανακριτικές Αρχές, αλλά και στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, όλα τα σχετικά επίσημα έγγραφα που αποδεικνύουν την ύπαρξη αυτής, αλλά και την κανονική & αδιάληπτη λειτουργία της από τον Νοέμβριο του 2022. Εν συνεχεία ο Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης είδε τις εγκαταστάσεις της τοπικής Τηλεδιοίκησης στο ΤΧ1, ενώ δεν επισκέφτηκε το Κέντρο Τηλεδιοίκησης Θεσσαλονίκης, όπου οι Τηλεδιοικητές Βάρδιας θα τον ενημέρωναν επίσημα αποκομίζοντας με τον τρόπο αυτό προσωπική αντίληψη του αν υπάρχει και λειτουργεί Τηλεδιοίκηση Θεσσαλονίκης. Η Τηλεδιοίκηση αυτή τέθηκε σε λειτουργία το 2021, εκτείνεται από τον ΣΣ ΠΛΑΤΥ – ΤΧ1 – ΤΧ5 και από ΤΧ1-ΣΣ ΣΤΡΥΜΩΝΑ γίνονται χαράξεις δρομολογίων, απεικόνιση της κίνησης των τρένων με ενδείξεις Φωτοσημάτων, ενώ έχει λάβει και την πιστοποίηση λειτουργίας ETCS.


Το δελτίο τύπου είναι από μόνο του ένα μνημείο θράσους. Όχι για το παραπλανητικό περιεχόμενό του, αλλά για την αναλγησία της διοίκησης του Οργανισμού που γράφει στα παλαιότερα των υποδημάτων της τους νεκρούς και τους συγγενείς τους. Που δεν εξέδωσαν ούτε μία ανακοίνωση σχετικά με το δυστύχημα τόσο καιρό! Που δεν εξέφρασαν, έστω και προσχηματικά, την θλίψη τους. Αν υπήρχε βραβείο αναισθησίας σίγουρα θα το κέρδιζαν. 

Στο δελτίο τύπου, φυσικά, δεν εκφράζουν τα συλλυπητήρια και την συμπαράσταση τους στους συγγενείς των θυμάτων. Οι άνθρωποι της διοίκησης του διαχειριστή της σιδηροδρομικής υποδομής είναι τεχνοκράτες, δεν είναι για να αισθάνονται.

Η όλη σπουδή τους ήταν να σπεύσουν να επιβεβαιώσουν τα fake news Γεραπετρίτη, του σκιώδους υπουργού μεταφορών, αναφορικά με το ότι ήταν σε λειτουργία κάτι που το λένε "τοπική τηλεδιοίκηση". 

Όπως έχουμε ήδη αναδείξει στο άρθρο μας Τέμπη: Έγγραφα διαψεύδουν Γεραπετρίτη, ο όρος "τοπική τηλεδιοίκηση" είναι επινόηση του Γεραπετρίτη και προέκυψε μετά το δυστύχημα. Όσο και αν ψάξαμε για επίσημα έγγραφα που να επιβεβαιώνουν ότι ο όρος αυτός προϋπήρχε της τραγωδίας, δεν εντοπίσαμε ούτε ένα. Εάν πράγματι έτσι αποκαλούνταν οι πίνακες που χειρίζονται οι σταθμάρχες τότε θα έπρεπε να βρούμε έστω ένα προγενέστερο του δυστυχήματος έγγραφο στο οποίο να γίνεται χρήση του όρου. Αντιθέτως, εντοπίσαμε έγγραφα του ίδιου του ΟΣΕ που δείχνουν ότι ο όρος ο οποίος χρησιμοποιείται είναι "πίνακας τοπικού χειρισμού". Ο όρος "τοπική τηλεδιοίκηση" είναι εφεύρεση της κυβέρνησης Μητσοτάκη δια του Γεραπετρίτη. 


Το τραγικότερο όλων είναι ότι η διοίκηση του ΟΣΕ ξύπνησε από τον λίθαργο, όχι για να αναλάβει κάποια ευθύνη αλλά για να σπεύσει να υιοθετήσει τις επινοήσεις Γεραπετρίτ και να "βάλει πλάτη".

Αλήθεια, γιατί ο ΟΣΕ δεν σπεύδει να επιδείξει έγγραφα προγενέστερα του δυστυχήματος στα οποία να αναφέρεται ο όρος "τοπική τηλεδιοίκηση" ώστε να αποστομώσει τους πάντες και να αποδείξει ότι η ορολογία αυτή ήταν υπαρκτή και πριν το δυστύχημα των Τεμπών? Μόνο έτσι θα αποδείξει ότι δεν αποτελεί εφεύρεση κατόπιν εορτής.  

Μέχρι τότε, το δελτίο τύπου του ΟΣΕ θα πρέπει να διδάσκεται ως παράδειγμα προς αποφυγή στα μαθήματα διαχείρισης κρίσεων. Θα πρέπει να γίνει παράδειγμα σχετικά με το τί δεν πρέπει να γίνεται σε μια κρίση.