Η κρίση η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη στον ΣΥΡΙΖΑ τον Σεπτέμβριο του 2024, ανέδειξε το καταστατικό του κόμματος ως το πλέον συζητημένο έγγραφο των τελευταίων ημερών. Οι υπέρμαχοι της μομφής το περιφέρουν λες και είναι οι πλάκες του Μωυσή. Ορκίζονται πίστη σε αυτό ενώ ταυτόχρονα το καταπατούν. Ανήγαγαν τον καταστατικό πατριωτισμό στην υψηλότερη αξία της αριστεροσύνης. Τί κι αν είναι ένα προχειρογράφημα? Τί κι αν είναι ένα έγγραφο χαμηλού επιπέδου χωρίς εσωτερική συνοχή? Η πίστη στις διαδικασίες είναι από τα υψηλότερα ιδανικά. Έστω κι αν οι διαδικασίες είναι πρόχειρες ή δεν υπάρχουν. Αξίζει όμως σε αυτό το έγγραφο να περιφέρεται σαν να είναι ευαγγέλιο. Διότι αντανακλά με τον καλύτερο τρόπο αυτό που είναι ο ΣΥΡΙΖΑ. Ένα ασόβαρο κόμμα σε διαδικασία ενδόρρηξης. Ένα κόμμα του οποίου τα στελέχη είναι σε παράκρουση πολιτικής επιβίωσης. Στο άρθρο αυτό παρατίθεται το καταστατικό το ΣΥΡΙΖΑ και γίνεται ένας μικρός σχολιασμός των επιμέρους διατάξεών του. Η διαδικασία μομφής απλά δεν υπάρχει. Κυριολεκτικά. Δεν προβλέπει τίποτα για αυτήν το καταστατικό. Όσοι υποστηρίζουν ότι η μομφή την οποία προβλέπει το καταστατικό του ΣΥΡΙΖΑ είναι το αντίστοιχο της Συνταγματικής διαδικασίας μομφής δεν έχουν στοιχειώδη νομική παιδεία και δεν καταλαβαίνουν για ποιο πράγμα ομιλούν. Από την άλλη, πολιτικά, οι 87 έχουν την πρωτοβουλία των κινήσεων. Δημιουργούν τις εξελίξεις και ο Κασσελάκης σέρνεται πίσω από αυτές. Θα είναι η πρώτη εσωκομματική διαδικασία ενός κόμματος της οποίας οι συντελεστές θα έχουν το βλέμμα στραμμένο στις εσωκομματικές διαδικασίες του ΠΑΣΟΚ. Η εκλογή του Χάρη Δούκα είναι καθοριστική για την πολιτική επιβίωση κάποιων. Όσο ο Κασσελάκης παραμένει εξαφανισμένος τόσο θα τον ξεπερνούν οι εξελίξεις.
19 September 2024
12 September 2024
30 August 2024
28 August 2024
Όταν ο Καμμένος το 2015 είχε θέσει "ζήτημα Λινού"
Φαίνεται ότι τον Αύγουστο του 2024 δεν ήταν η πρώτη φορά που η Αθηνά Λινού βρέθηκε στο επίκεντρο σφοδρής κριτικής. Το ίδιο αλλά σε μικρότερη ένταση και έκταση, έγινε και τον Αύγουστο του 2015. Ο πρώτος που έθεσε "θέμα Λινού" ήταν ο συγκυβερνών με τον Αλέξη Τσίπρα, Πάνος Καμμένος, από το βήμα της Βουλής όπου άφησε αιχμές για την χρηματοδότηση της ΜΚΟ "Prolepsis" της κας. Λινού που έγινε παραμονές των εκλογών του 2009 και στις οποίες ήταν και η ίδια υποψήφια.
Ακολουθήστε μας στο BlueSky, στο mastodon, στο twitter και στο Facebook
17 August 2024
Η απροετοίμαστη αντιπολίτευση στην συνταγματική αναθεώρηση που έρχεται
Για πολλά μπορεί να κατηγορήσει κανείς την Κυβέρνηση Μητσοτάκη. Όχι όμως για προχειρότητα και έλλειψη προγραμματισμού. Ο Μητσοτάκης δουλεύει μεθοδικά, επαγγελματικά και δεν αφήνει τίποτα στην τύχη. Από την άλλη, η προχειρότητα και η έλλειψη οργάνωσης χαρακτηρίζει την αντιπολίτευση και δη την αξιωματική. Τα στελέχη της αντιπολίτευσης έχουν επιδοθεί σε έναν αγώνα προσωπικών στρατηγικών ο οποίος αφορά την πολιτική τους επιβίωση κι όχι την πρόταση λύσεων για τα προβλήματα της κοινωνίας. Τα προβλήματα δεν φαίνεται να τους απασχολούν. Είναι υποδεέστερα σε σχέση με την πολιτική τους επιβίωση. Για αυτό και ο λαός τους απαντά αναλόγως στις εκλογές.
"Σύνταγμα" 1968: Όταν ο Άρειος Πάγος επικύρωνε το νόθο δημοψηφισμα του 1968
Το να μιλάει κανείς για το «Σύνταγμα» του 1968 προκαλεί ευλόγως κάποια αμηχανία. Και τούτο διότι τα γνήσια Συντάγματα συγκεντρώνουν δύο βασικά χαρακτηριστικά: Πρώτον, διαθέτουν δημοκρατική νομιμοποίηση, προέρχονται δηλαδή από αντιπροσωπευτικά σώματα. Δεύτερον, παρά τις δυσλειτουργίες, ακόμη και την παραβίαση διατάξεών τους, εφαρμόζονται και κατευθύνουν την πολιτική, οικονομική και κοινωνική ζωή του τόπου. Στην περίπτωση του «Συντάγματος» του 1968, δεν συνέβη ούτε το ένα ούτε το άλλο. Ούτε δημοκρατική κάλυψη υπήρχε (ως τέτοια δεν μπορεί να χαρακτηριστεί το νόθο δημοψήφισμα του 1968) ούτε οι διατάξεις του για τα ατομικά δικαιώματα και τις εκλογές εφαρμόστηκαν.
[Σπ. Βλαχόπουλος, "Το «Σύνταγμα» της δικτατορίας", ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 16.10.2017]
02 August 2024
Υποκλοπές Τέλος!
Την Τρίτη 30 Ιουλίου 2024, η Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Γεωργία Αδειλίνη, εξέδωσε ανακοίνωση σύμφωνα με την οποία αρχειοθετήθηκε η υπόθεση των υποκλοπών, για το σκέλος της υπόθεσης που αφορά σε κρατικούς λειτουργούς και πολιτικά πρόσωπα. Η ανακοίνωση κατέληξε στο συμπέρασμα ότι καμία κρατική υπηρεσία δεν εμπλέκεται με την χρήση παράνομου κατασκοπευτικού λογισμικού (predator), ότι οι διατάξεις της εισαγγελέως της ΕΥΠ περί άρσεως του απορρήτου ήταν νόμιμες και ότι ασκήθηκαν ποινικές διώξεις σε στελέχη εταιριών πλην όμως σε βαθμό πλημμελήματος λόγω του Ποινικού Κώδικα του ΣΥΡΙΖΑ. Στο άρθρο αυτό εξετάζονται κυρίως τα δικονομικά ζητήματα που ανακύπτουν από τον χειρισμό της υπόθεσης αυτής. Η διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης από τον Άρειο Πάγο δεν είναι περιβεβλημένη με αυξημένες δικαιοκρατικές εγγυήσεις. Αντιθέτως, το θεσμικό πλαίσιο ευνοεί την ανέλεγκτη αρχειοθέτηση σημαντικών υποθέσεων. Η αρχειοθέτηση αυτή παρήγαγε περιορισμένο οιονεί δεδικασμένο, με αποτέλεσμα να είναι απαγορευμένη οποιαδήποτε περαιτέρω διερεύνηση της υπόθεσης για ό,τι αφορά σε κρατικούς λειτουργούς και πολιτικά πρόσωπα. Με απλά λόγια, υποκοπές τέλος!
08 July 2024
Ευρωεκλογές 2024: Πληρωμή εφορευτικής επιτροπής
07 July 2024
27 June 2024
Υπόθεση Λύτρα: Ο Θαν. Καμπαγιάννης για τις αυστηροποιήσεις, τον Άρειο Πάγο & την έμφυλη βία
Υπόθεση Λύτρα: Με προσφυγή στο Ευρωκοινοβούλιο και τον CCBE απαντά στον Άρειο Πάγος η Ολομέλεια των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος
Την Δευτέρα 17 Ιουνίου 2024 και για πρώτη φορά στα δικαστικά χρονικά, αυθημερόν και μόλις 2 ώρες μετά την απόφαση Ανακριτή και Εισαγγελέα να αφήσουν τον Λύτρα ελεύθερο με περιοριστικούς όρους, η Πρόεδρος και η Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου με Δελτίο Τύπου διέταξαν την κατεπείγουσα προκαταρκτική πειθαρχική έρευνα των δικαστικών λειτουργών που επέβαλλαν περιοριστικούς όρους αντί προφυλάκισης στον Λύτρα.
26 June 2024
Ερωτηματολόγιο για τις Στάσεις & Αντιλήψεις για το Ποινικό Δίκαιο στην Ελλάδα
21 June 2024
Λύτρας και Ποινικός Μιθριδατισμός
"Το ουσιαστικό ποινικό δίκαιο είναι όμως και ένα ιδιαίτερα επικίνδυνο Δίκαιο για την ελευθερία του ανθρώπου και την προσπάθειά του για κοινωνική πρόοδο. Γιατί προσφέρεται, από την ίδια τη φύση του ως δραστικού μέσου εξαναγκασμού, σε καταχρήσεις στα χέρια καταπιεστικών μηχανισμών. Για αυτό το λόγο, η ιστορία του ποινικού δικαίου είναι διάστικτη από περιόδους διαστροφής του, όπου από Δίκαιο μεταβάλλεται σε μέσο αυθαιρεσίας, καταπίεσης και βαρβαρότητας. [..] Από τον πόλεμο μέχρι και σήμερα έχουν συσσωρευτεί όμως, όχι μόνο με την διαστροφή που υφίσταται και στις μέρες μας το Ποινικό Δίκαιο από καταπιεστικά καθεστώτα, αλλά και από την πολιτική κατάχρηση που του γίνεται μερικές φορές και από δημοκρατικά συντεταγμένες Πολιτείες, τέτοιες πελώριες και και απαίσιες εμπειρίες, που σχετικοποιούν σε πολύ μεγάλο βαθμό την εξασφαλιστική αξία του θετικισμού τόσο στο Δίκαιο γενικά όσο και ειδικότερα στο πεδίο του Ποινικού Δικαίου." [Γ. Α. Μαγκάκης (1979), "Ποινικό Δίκαιο" Τ1, σελ. 10, 21].
20 June 2024
Ποινικό δίκαιο & ΜΜΕ: Βασ. Παππάς - Το κυνήγι μαγισσών έχει πολύ καλό και εξασφαλισμένο μέλλον.
"Το κυνήγι μαγισσών δεν έχει λαμπρό μόνο παρελθόν. Έχει και πολύ καλό και εξασφαλισμένο μέλλον". Έτσι κλείνει το άρθρο του αείμνηστου εισαγγελέα Βασίλειου Παππά, με τίτλο "Η μέγγενη του τύπου", από το μακρινό 1985, που δημοσιεύτηκε στο 3ο τεύχος της μηνιαίας εφημερίδας της Ένωσης Εισαγγελέων "ο Εισαγγελικός Λόγος".
19 June 2024
Τέμπη: Νέος "τρενάρχης" ο Βασίλης Οικονόμου - Ανέλαβε Υφυπουργός αρμόδιος για τον ΟΣΕ
Ευρωεκλογές 2024: Πληρωμή εφορευτικής επιτροπής - άνοιξε η πλατφόρμα
Άνοιξε την Τετάρτη 19 Ιουνίου 2024 η πλατφόρμα για την πληρωμή των μελών της εφορευτικής επιτροπής τα οποία εκτέλεσαν τα καθήκοντά τους στις Ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου 2024.
14 June 2024
Ανασχηματισμός: Δημοσιεύτηκαν τα Προεδρικά Διατάγματα
03 June 2024
Ευρωεκλογές 2024: Αποζημίωση 40€ στα μέλη της Εφορευτικής - Δείτε την διαδικασία πληρωμής
Στα 40€ ανέρχεται η αποζημίωση η οποία θα καταβληθεί στα μέλη των Εφορευτικών Επιτροπών τα οποία θα εκπληρώσουν τα καθήκοντα τους στις Ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου 2024.
02 June 2024
Ευρωεκλογές 2024 - Άδεια εκλογών: Έως και 3 ημέρες εκλογική άδειας απουσίας από την εργασία για την άσκηση εκλογικού δικαιώματος
Δημοσιεύτηκε η Υπουργική Απόφαση 33195 (ΦΕΚ Β 2947/24.05.2024) με την οποία ρυθμίζεται το ζήτημα της χορήγησης άδειας απουσίας από την εργασία για την άσκηση του εκλογικού δικαιώματος (εκλογική άδεια).
Ευρωεκλογές 2024: Εκλογικά Τμήματα
Δείτε τα αρχεία του Υπ. Εσωτερικών με τα εκλογικά τμήματα για τις Ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου 2024. Μπορείτε να αναζητήσετε το σχολείο στο οποίο ψηφίζετε στο πρώτο αρχείο που ακολουθεί.
29 May 2024
Τέμπη: Κλείσιμο Βουλής & δικογραφία για το μπάζωμα - Ρεκόρ διακοπής των τελευταίων 40 ετών
Την Πέμπτη 23 Μαΐου 2024, η Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου διαβίβασε στη Βουλή την δικογραφία για το μπάζωμα των Τεμπών, σύμφωνα με το άρθρο 86 του Συντάγματος. Υπογραμμίζεται ότι, αν και το άρθρο 86 του Συντάγματος ορίζει ότι η διαβίβαση της δικογραφίας στη Βουλή έπρεπε να γίνει "αμμελητί", τελικά χρειάστηκε να περάσει σχεδόν ένας μήνας για να πραγματοποιηθεί. Ένας μήνας από τότε που ο Εισαγγελέας Εφετών Λάρισας έκανε δεκτή την προσφυγή των συγγενών κατά της διάταξης της Εισαγγελέως Πλημμελειοδικών Λάρισας. Με την διάταξη αυτή, η Εισαγγελέας Πλημμελειοδικών Λάρισας είχε θέσει παρανόμως στο αρχείο την έγκληση την οποία είχαν καταθέσει οι συγγενείς κατά μελών της Κυβέρνησης. Παρά το γεγονός ότι η δικογραφία διαβιβάστηκε, η ποινική διαδικασία κατά των μελών της Κυβέρνησης δεν ξεκίνησε καν, διότι η Παρασκευή 24 Μαΐου 2024 ήταν η τελευταία μέρα εργασιών της Ολομέλειας της Βουλής. Η Ολομέλεια διέκοψε τις εργασίες της στις 24.05.2024 ενόψει των Ευρωεκλογών της 9ης Ιουνίου 2024, δηλαδή 16 ημέρες πριν από αυτές. Όπως αναφέρουν τα δημοσιεύματα, η διακοπή θα διαρκέσει για 3 εβδομάδες ήτοι για 24 ημέρες. Πρόκειται για ρεκόρ διάρκειας διακοπής εργασιών της Ολομέλειας τα τελευταία 40 χρόνια. UPDATE 13/06/2024: Η Βουλή συνεδρίασε και πάλι στις 13.06.2024. Ως εκ τούτου, η διάρκεια της διακοπής διαμορφώνεται στις 20 ημέρες και συνιστά την 2η μεγαλύτερη διακοπή εργασιών των τελευταίων 40 ετών. Στο άρθρο αυτό εξετάζεται η πρακτική της διακοπής των εργασιών της Ολομέλειας της Βουλής πριν από τις εκλογές. Πρόκειται για μία πρακτική η οποία δεν είναι επιβεβλημένη από το θεσμικό πλαίσιο αλλά ούτε και ρυθμίζεται από αυτό. Ως εκ τούτου, αφενός δεν ήταν υποχρεωτικό από τον νόμο να διακόψει η Ολομέλεια τις εργασίες της και αφετέρου, επειδή ακριβώς πρόκειται για αρύθμιστη από τον νόμο πρακτική, μπορεί να γίνει κατάχρηση της προς εξυπηρέτηση πολιτικών σκοπιμοτήτων. Η σύντομη απάντηση είναι ότι είναι ψευδής ο ισχυρισμός πως η διακοπή των εργασιών της Ολομέλειας ήταν υποχρεωτική. Αντιθέτως, η Ολομέλεια θα μπορούσε να συνεχίσει τις εργασίες της και να ασχοληθεί με την διερεύνηση των τυχόν ποινικών ευθυνών μελών της Κυβέρνησης για το μπάζωμα στα Τέμπη.
23 May 2024
Τέμπη: Τί γίνεται με την διαβίβαση στην Βουλή της δικογραφίας για το μπάζωμα?
Ένα μήνα μετά από την 25η Απριλίου 2024, οπότε και έγινε δεκτή η προσφυγή των συγγενών των θυμάτων από τον Εισαγγελέα Εφετών Λάρισας, η δικογραφία η οποία προέκυψε ύστερα από έγκληση των συγγενών των θυμάτων για το "μπάζωμα", δεν έχει διαβιβαστεί ακόμα στη Βουλή. Σύμφωνα με το άρθρο 86 του Συντάγματος, η δικογραφία έπρεπε να διαβιβαστεί αμελλητί στη Βουλή. Το χρονικό διάστημα το οποίο έχει ήδη παρέλθει (ένας μήνας) δεν φαίνεται να συμβαδίζει με την συνταγματική επιταγή περί αμμελητί διαβίβασης της δικογραφίας. Τα δημοσιεύματα τα οποία ασχολούνται με αυτήν την καθυστέρηση της διαβίβασης της δικογραφίας, αποδίδουν πολιτικά κίνητρα στην Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου. Στο άρθρο αυτό εξετάζεται μία πτυχή της διαδικασίας διαβίβασης της δικογραφίας στη Βουλή και ειδικότερα το γεγονός ότι η διαβίβαση γίνεται μέσω του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου. Η παρεμβολή του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου δεν προβλέπεται από το Σύνταγμα ή από την νομοθεσία περί ευθύνης υπουργών. Η πρακτική αυτή βασίζεται στην υπ’ αριθμ. 4/2003 Εγκύκλιο του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου με την οποία διατύπωσε την άποψη ότι η αμελλητί διαβίβαση στην Βουλή δικογραφιών που αφορούν υπουργούς πρέπει να γίνεται μέσω αυτού. Η Ένωση Εισαγγελέων το 2009, είχε εκφράσει την αντίθετη άποψη από αυτήν η οποία διατυπώνεται στην προαναφερθείσα εγκύκλιο του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου και είχε εκφράσει και αμφιβολίες για την συνταγματικότητά της. Η Ένωση Εισαγγελέων είχε υποστηρίξει ότι κάθε εισαγγελέας, ανεξαρτήτως βαθμού, όχι απλώς έχει τη νομική δυνατότητα, αλλά την υποχρέωση να διαβιβάσει ο ίδιος αμελλητί στη Βουλή την δικογραφία. Σε κάθε περίπτωση, η Εγκύκλιος του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου δεν αποτελεί νομοθεσία. Σύμφωνα με το άρθρο 26 του Συντάγματος, μόνο η Βουλή νομοθετεί και όχι η δικαστική εξουσία.
20 May 2024
Αυτό που δεν είδαν στο Documento
Σε δημοσιεύματα της εφημερίδας Documento στα μέσα Μαΐου του 2024, γίνεται αναφορά σε "προκλητικές" αρχειοθετήσεις υποθέσεων για "δωροδοκίες κρατικών αξιωματούχων" από την Εισαγγελία Οικονομικού Εγκλήματος. Τα δημοσιεύματα υπαινίσσονται ότι οι "προκλητικές αρχειοθετήσεις" δεν είναι αποτέλεσμα ορθοκρισίας και καλούν την Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου να επιληφθεί, διότι υπάρχουν "μαύρες σκιές πάνω από την δικαιοσύνη". Ωστόσο, η εφημερίδα Documento δεν κατέγραψε ένα πολύ σημαντικό ζήτημα, το οποίο σχετίζεται με τις αρχειοθετήσεις και δημιουργήθηκε με νομοθετικές πρωτοβουλίες που ανέλαβε η παρούσα Κυβέρνηση. Ήδη από το 2020, με τροποποιήσεις του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας, στις οποίες συνέπραξε και το ΚΙΝΑΛ, καταργήθηκε ο επανέλεγχος των αρχειοθετήσεων της Εισαγγελίας Οικονομικού Εγκλήματος από ανώτερο εισαγγελικό λειτουργό. Το άρθρο αυτό δεν εξετάζει το ορθό ή το εσφαλμένο της κρίσης της Εισαγγελίας Οικονομικού Εγκλήματος. Στο άρθρο αυτό αναδεικνύονται συγκεκριμένες νομοθετικές επιλογές της Κυβέρνησης οι οποίες πλήττουν το κύρος της δικαστικής εξουσίας και την αφήνουν εκτεθειμένη σε υπαινιγμούς για έλλειψη ορθοκρισίας. Η θεσμοθέτηση περισσότερων σταδίων ελέγχου της κρίσεως των δικαστικών λειτουργών στην ποινική διαδικασία, την ύπαρξη των οποίων σίγουρα επιθυμούν και οι ίδιοι οι δικαστικοί, ενισχύει την ορθοκρισία και την ασφάλεια δικαίου. Ταυτόχρονα, προστατεύει και το κύρος των δικαστικών λειτουργών διότι ενισχύει την ανεξαρτησία τους και περιορίζει τις αμφισβητήσεις στην κρίση τους. Η παρεμβολή περισσότερων δικαστικών λειτουργών διαφορετικού βαθμού στην ποινική διαδικασία, προσθέτει επιπλέον εγγυήσεις ορθοκρισίας διότι η τυχόν εσφαλμένη κρίση είναι πιθανότερο να εντοπίστεί. Επιπλέον, τα περισσότερα στάδια ελέγχου μειώνουν τις πιθανότητες για εσφαλμένη κρίση ως αποτέλεσμα πιέσεων, διότι προϋποθέτει την άσκηση πίεσης σε περισσότερα πρόσωπα. Όσο αυξάνουν οι κρίκοι της αλυσίδας της διαδικασίας, τόσο δυσκολότερο είναι να "αστοχήσουν" όλοι ταυτόχρονα, ως αποτέλεσμα άσκησης πίεσης. Και τόσο δυσκολότερο είναι να μείνει κάτι τέτοιο κρυφό. Θα έπρεπε, λοιπόν, τα δημοσιεύματα να έχουν αναδείξει και τον ρόλο του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου.
08 May 2024
Κώδικας Ποινικής Δικονομίας Μάιος 2024: Κατεβάστε σε pdf τον ΚΠΔ κωδικοποιημένο με τις αλλαγές που επέφεραν οι Ν. 5095/2024 & 5108/2024
Δημοσιεύτηκε ο Ν. 5108/2024 ο οποίος τροποποιεί για 20η φορά (από το 2019) τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας.
Ποινικός Κώδικας Μάιος 2024: Κατεβάστε σε pdf τον Ποινικό Κώδικα κωδικοποιημένο με τις αλλαγές που επέφερε ο Ν. 5108/2024
Δημοσιεύτηκε στις 2 Μαΐου 2024 ο Ν. 5108/2024 (ΦΕΚ A’ 65/02.05.2024) ο οποίος τροποποιεί για 15η φορά (από το 2019) τον Ποινικό Κώδικα (Ν. 4619/2019). Στο άρθρο αυτό παρατίθεται κωδικοποιημένος ο επικαιροποιημένος Ποινικός Κώδικας.
29 April 2024
Τέμπη - μπάζωμα: Ακατανόητη η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για προκαρκτική επιτροπή της Βουλής για το μπάζωμα
Με την φλόγα του οιονεί δεδικασμένου και της απάλειψης τυχόν ποινικών ευθυνών υπουργών παίζει ο ΣΥΡΙΖΑ ο οποίος την Παρασκευή 26 Απριλίου 2024, με ανακοίνωσή του, δήλωσε ότι θα ζητήσει την σύσταση επιτροπής προκαταρκτικής εξέτασης της Βουλής για το «μπάζωμα των Τεμπών». Ο μόνος τρόπος για να υπερψηφιστεί η πρότασή του είναι να έχει εξασφαλίσει την στήριξη και βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας. Επειδή όμως αυτό το σενάριο φαίνεται απίθανο, είναι σχεδόν βέβαιο ότι αν ο ΣΥΡΙΖΑ καταθέσει τέτοια πρόταση τότε αυτή θα απορριφθεί. Η πολιτική ήττα του ΣΥΡΙΖΑ θα είναι το μικρότερο πρόβλημα. Ο ΣΥΡΙΖΑ θα δημιουργήσει σοβαρότατο πρόβλημα στους συγγενείς των θυμάτων διότι θα προκαλέσει ουσιαστικά την απάλειψη των τυχόν ποινικών ευθυνών των υπουργών και θα στερήσει κάθε δυνατότητα περαιτέρω διερεύνησης. Δεν είναι υπεύθυνη αυτή η στάση της αξιωματικής αντιπολίτευσης και πιθανότατα γίνεται για την δημιουργία πολιτικών εντυπώσεων και μόνο.
24 April 2024
Ευρωεκλογές 2024 - Απαγόρευση Κασιδιάρη: Εκτός το κόμμα Σπαρτιάτες - Δημοσιεύτηκε η απόφαση 1/2024 του Αρείου Πάγου
Δημοσιεύτηκε την Τετάρτη 24 Απριλίου 2024 η Απόφαση 1/2024 του Α1 Πολιτικού Τμήματος του Αρείου Πάγου περί ανακήρυξης συνδυασμών που θα συμμετάσχουν στις Ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου 2024. Με την απόφαση αυτή αποκλείεται από την συμμετοχή στις Ευρωεκλογές το κόμμα "Σπαρτιάτες". Συνολικά 31 συνδυασμοί ανακηρύχθηκαν και μπορούν να συμμετάσχουν στις Ευρωεκλογές ενώ αποκλείστηκαν 14 συνδυασμοί.
23 April 2024
Ποινικός Κώδικας: Νέες τροποποιήσεις σε ΠΚ και ΚΠΔ δύο μόλις μήνες μετά την τελευταία τροποποίηση
Αυτό που συμβαίνει με τον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας επί κυβερνήσεως Νέας Δημοκρατίας είναι πραγματικά αντάξιο ενός αφρικανικού κράτους. Η προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζονται οι κώδικες δεν έχει προηγούμενο.
19 April 2024
Ευρωεκλογές 2024: Στα 3,1εκ ευρώ η κρατική χρηματοδότηση των πολιτικών κομμάτων για τις Ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου 2024
Στα 3.120.288€ διαμορφώνεται το ύψος της εκλογικής χρηματοδότησης των πολιτικών κομμάτων για τις Ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου 2024.
Ακολουθήστε μας στο twitter και στο Facebook
Ευρωεκλογές 2024: Κατάθεση υπομνημάτων στον Άρειο Πάγο για την απαγόρευση Κασιδιάρη
Μέχρι και το Σάββατο 20 Απριλίου 2024 έχουν προθεσμία τα πολιτικά κόμματα να καταθέσουν τα υπομνήματα του άρθρου 32 παρ. 1 του ΠΔ 26/2012. Πρόκειται για την διάταξη η οποία διαμορφώθηκε με τέτοιο τρόπο ώστε να προβλέπει την απαγόρευση της συμμετοχής του Ηλία Κασιδιάρη στις εκλογικές διαδικασίες.
Ακολουθήστε μας στο twitter και στο Facebook
17 April 2024
Ευρωεκλογές 2024: Συγκεντρωμένη η νομοθεσία για τις Ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου 2024
Στο άρθρο αυτό συγκεντρώσαμε όλες τις πράξεις (νόμοι, προεδρικά διατάγματα, υπουργικές αποφάσεις & εγκύκλιοι) που αφορούν την διενέργεια των Ευρωεκλογών της 9ης Ιουνίου 2024. Θα πραγματοποιείται συνεχές update.
Ακολουθήστε μας στο mastodon, στο twitter και στο Facebook
12 April 2024
Τέμπη: Πίσω από τις λέξεις της πρότασης δυσπιστίας
Αυτό που έμεινε από την συζήτηση της πρότασης δυσπιστίας το τριήμερο 26-28 Μαρτίου 2024, σίγουρα δεν ήταν η αλήθεια. Αυτό που έμεινε ήταν τα περίπου 160 χειροκροτήματα από την πτέρυγα της Νέας Δημοκρατίας της οποίας κεντρικό επιχείρημα ήταν ότι συγγενείς των θυμάτων & αντιπολίτευση συντηρούν στην επικαιρότητα μια θεωρία συνωμοσίας. Η Νέα Δημοκρατία ισχυρίστηκε ότι η υπόθεση, στο σκέλος που αφορά στον Καραμανλή, "βρίσκεται στην δικαιοσύνη" την οποία "πρέπει να αφήσουμε να κάνει την δουλειά της". Μάλιστα, προέταξε το επιχείρημα περί δικαιοσύνης περισσότερο και από την απαίτηση την οποία διατύπωσαν για την κατάθεση "κατηγορητηρίου" από εκείνους οι οποίοι βάζουν στο κάδρο των ποινικών ευθυνών τον Καραμανλή. Αναλύσαμε τα πρακτικά της συζήτησης της πρότασης δυσπιστίας ώστε να κατανοήσουμε καλύτερα τί διημείφθη στην Βουλή. Διαπιστώσαμε ότι στις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης και των συγγενών των θυμάτων περί μπαζώματος, η απάντηση της Νέας Δημοκρατίας ήταν ότι πρόκειται για θεωρίες συνωμοσίας. Στο αίτημα για καταλογισμό ευθυνών στον Καραμανλή, η απάντηση της Νέας Δημοκρατίας ήταν ότι ήδη τον ελέγχει η δικαιοσύνη και ως εκ τούτου είναι περιττή η συγκρότηση επιτροπής προκαταρκτικής εξέτασης της Βουλής. Στον ισχυρισμό ότι πρόκειται περί εγκλήματος, η ΝΔ απάντησε ότι πρόκειται περί δυστυχήματος. Η επιχειρηματολογία της Νέας Δημοκρατίας συνοδεύτηκε από πολλά, μα πάρα πολλά, χειροκροτήματα. Ο Μητσοτάκης εισέπραξε περί το 20% από το σύνολο των χειροκροτημάτων των γαλάζιων βουλευτών. Ο Καραμανλής χειροκροτήθηκε 5 φορές. Από την άλλη, ο ΣΥΡΙΖΑ παρουσίασε ένα πρόχειρο "κατηγορητήριο". Δεν το κατέθεσε ως πρόταση για την έναρξη της διαδικασίας του άρθρου 86 του Συντάγματος διότι η τυχόν απόρριψη του από την ΝΔ θα οδηγούσε στην "αμνήστευση" του Καραμανλή.
Ακολουθήστε μας στο BlueSky, στο mastodon, στο twitter και στο Facebook
11 April 2024
Ευρωεκλογές 2024 - Επιστολική ψήφος: Προκηρύχθηκαν και επίσημα οι Ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου 2024
Προκηρύχθηκαν και επίσημα οι Ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου 2024.
Ακολουθήστε μας στο twitter και στο Facebook
09 April 2024
Ευρωεκλογές 2024: Καταχώριση υποψηφίων - Απαγόρευση Ηλία Κασιδάρη
Δημοσιεύτηκε την Τετάρτη 3 Απριλίου 2024 η Υπουργική Απόφαση 31486/2024 (ΦΕΚ B 2040/03.04.2024) η οποία καθορίζει την διαδικασία ηλεκτρονικής δήλωσης υποψηφιοτήτων για τις Ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου 2024. Μεταξύ άλλων, προβλέπει και τον έλεγχο της πλήρωσης των προϋποθέσεων των διατάξεων οι οποίες θεσπίστηκαν για την απαγόρευση καθόδου στις εκλογές του Ηλία Κασιδιάρη.
Ακολουθήστε μας στο twitter και στο Facebook
Ευρωεκλογές 2024: Συγκροτήθηκε η διακομματική επιτροπή
Με την Απόφαση 30317/2024 (ΦΕΚ Β' 1975/31.03.2024) της Υπουργού Εσωτερικών Ν. Κεραμέως, συγκροτήθηκε η διακομματική επιτροπή του άρθρου 28 του Ν. 3023/2002 περί "Χρηματοδότησης πολιτικών κομμάτων, έσοδα, δαπάνες, προβολή, δημοσιότητα και έλεγχος των οικονομικών των πολιτικών κομμάτων και των υποψήφιων βουλευτών".
08 April 2024
Τέμπη: Απόρριψη έγκλησης κατά Τριαντόπουλου για το μπάζωμα - Αδιανόητες καταστάσεις
Αδιανόητες καταστάσεις εξελίσσονται στην υπόθεση του εγκλήματος των Τεμπών. Την Παρασκευή 5 Απριλίου 2024, ο ενημερωτικός ιστότοπος in.gr αποκάλυψε ότι η Εισαγγελία Πρωτοδικών Λάρισας εξέδωσε απορριπτική διάταξη για την έγκληση την οποία είχαν καταθέσει συγγενείς θυμάτων κατά του Υφυπουργού Κλιματικής Κρίσης & Πολιτικής Προστασίας Χρήστου Τριαντόπουλου και της Ζωής Ράπτη, για το "μπάζωμα" του χώρου του εγκλήματος.
(από παραδρομή είχαμε γράψει "Έλενα Ράπτη" ενώ το άρθρο του in.gr ΔΕΝ αναφέρεται στην Έλενα Ράπτη)
06 April 2024
ΕΥΠ: Νέος ΕΥΠάρχης ο Σκέρτσος
Την Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024, κατά την διάρκεια της συζήτησης της πρότασης δυσπιστίας, ο Υφυπουργός στον Πρωθυπουργό Ιωάννης Μπρατάκος και ο Υπουργός Επικρατείας Σταύρος Παπασταύρου παραιτήθηκαν.
03 April 2024
Παραίτηση Μπρατάκου - Παπασταύρου: Η ΕΥΠ σε ποιον ανατέθηκε? Δεν έχουν δημοσιευτεί οι σχετικές αποφάσεις στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως
Την Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024, και ενώ η συζήτηση της πρότασης δυσπιστίας κατά της Κυβέρνησης Μητσοτάκη ήταν σε εξέλιξη, ο Υφυπουργός στον Πρωθυπουργό Ιωάννης Μπρατάκος και ο Υπουργός Επικρατείας Σταύρος Παπασταύρου παραιτήθηκαν. Τα ξημερώματα της Παρασκευής 29 Μαρτίου 2024 δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως το Προεδρικό Διάταγμα 16/2024 της απόλυσής τους.
29 March 2024
Τέμπη - Παραίτηση Μπρατάκου & Παπασταύρου: Στον Μητσοτάκη η ΕΥΠ - Πρόταση δυσπιστίας
Δημοσιεύτηκε τα ξημερώματα της Παρασκευής 29 Μαρτίου 2024 στην Εφημερίδα της κυβερνήσεως το Προεδρικό Διάταγμα 16/2024 με το οποίο παύονται από τα καθήκοντά τους ο Υφυπουργος στον Πρωθυπουργό Ιωάννης Μπρατάκος και ο Υπουργός Επικρατείας Σταύρος Παπασταύρου. Δεν επακολούθησε διάταγμα διορισμού των αντικαταστατών τους.
Ακολουθήστε μας στο twitter και στο Facebook
27 March 2024
Τέμπη - Ευθύνη Υπουργών: Ψευδείς ισχυρισμοί Βορίδη για την αναθεώρηση του Συντάγματος - Άφωνη η αντιπολίτευση
Είναι απορίας άξιο πώς γίνεται να θεωρείται "δυνατό χαρτί" της Κυβέρνησης ο Μάκης Βορίδης, ο οποίος έχει καταληφθεί στο παρελθόν να λέει ανακρίβειες ή να εκφράζει θέσεις αντίθετες με το κόμμα του. Πώς γίνεται να θεωρείται ως ο καλύτερος εκπρόσωπος της Κυβέρνησης στην συζήτηση της πρότασης δυσπιστίας, εκείνος ο οποίος δεν διστάζει να κάνει ψευδείς ισχυρισμούς ακόμα και ενώπιον του Κοινοβουλίου, απ' όπου μπορεί να τον ακούσει όλη η Ελλάδα και να εντοπίσει τις ανακρίβειές του. Ή μήπως, για αυτόν ακριβώς τον λόγο είναι ο καλύτερος εκπρόσωπος αυτής της Κυβέρνησης? Ο νέος ψευδής ισχυρισμός του Βορίδη αφορά στην διεκδίκηση της έμπνευσης, εκ μέρους της ΝΔ, της πρότασης για την κατάργηση της σύντομης αποσβεστικής προθεσμίας που προέβλεπε το άρθρο 86 του Συντάγματος.
Ακολουθήστε μας στο twitter και στο Facebook
Το άρθρο μας αυτό το αναδημοσίευσε και το militaire.gr
26 March 2024
Τέμπη: Πρόταση μομφής κατέθεσε ο Ανδρουλάκης - Κατεβάστε την
Την Τρίτη 26 Μαρτίου 2024, ο πρόεδρος της Κ.Ο. του ΚΙΝΑΛ Νίκος Ανδρουλάκης, κατέθεσε πρόταση δυσπιστίας (μομφής) κατά της Κυβέρνησης Μητσοτάκη.
Τέμπη: Όχι, η δικαιοσύνη ΔΕΝ κάνει έρευνα για τον Καραμανλή, ούτε είναι προαπαιτούμενο για να του ασκήσει δίωξη η Βουλή
Οι όλο και πυκνότερες τοποθετήσεις των στελεχών της ΝΔ στα ΜΜΕ περί δικαιοσύνης η οποία τάχα ερευνά τυχόν ποινικές ευθύνες του Καραμανλή για το έγκλημα των Τεμπών, αποτελεί πλέον ξεκάθαρη γραμμή άμυνας της κυβέρνησης. Συνιστά ταυτόχρονα και προσπάθεια παραπληροφόρησης της κοινωνίας, στην οποία συμπράττουν είτε ηθέλημένα είτε από άγνοια και τα ΜΜΕ. Η επιχειρηματολογία των στελεχών της ΝΔ έχει ως εξής: "Με την διερεύνηση τυχόν ποινικών ευθύνών του Καραμανλή ασχολείται η δικαιοσύνη. Δεν έχετε εμπιστοσύνη στην δικαιοσύνη? Είμαστε σε αναμονή της ολοκλήρωσης της δικαστικής έρευνας. Αν η δικαστική έρευνα υποδειξει τυχόν ευθύνες του Καραμανλή, η Κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν θα διστάσει να τον θέσει ενώπιον των ευθυνών του". Τα πράγματα όμως δεν είναι καθόλου έτσι. Η δικαστική εξουσία, διερευνά γενικά τις αξιόποινες πράξεις γύρω από το έγκλημα των Τεμπών. Όχι όμως ειδικά και των Σπίρτζη - Καραμανλή. Ο κεντρικός πυρήνας του θεσμικού πλαισίου περί ευθύνης υπουργών συνίσταται στο ότι, σε περίπτωση ποινικής ευθύνης υπουργών, τις δικαστικές αρμοδιότητες (διερεύνηση ευθυνών και άσκηση ποινικής δίωξης) τις ασκεί η Βουλή και όχι η δικαστική εξουσία. Η δικαστική εξουσία δεν διερευνά και τυχόν ευθύνες του Καραμανλή διότι κάτι τέτοιο απαγορεύεται από αυτό το θεσμικό πλαίσιο. Επομένως, είναι ανακριβή αυτά τα επιχειρήματα εκ μέρους της ΝΔ. Όταν αναπτύσσεται ενώπιόν τους αυτή η επιχειρηματολογία, τα στελέχη της αντιπολίτευσης δεν την αντικρούουν και δεν θέτουν το ζήτημα στην σωστή του βάση. Το ίδιο όμως κάνουν και οι δημοσιογράφοι. Δεν διορθώνουν τα στελέχη της ΝΔ. Δεν τους τονίζουν ότι αυτά που λένε δεν ισχύουν. Το άρθρο μας αυτό είναι απόσπασμα από το άρθρο μας Τέμπη: Συγκάλυψη, Παραπληροφόρηση, Ευθύνη υπουργών, Βουλευτική ασυλία και Παραγραφή.